Wij gebruiken cookies. Akkoord
16-0311 Proxsys Bureaublad achtergronden2

Business as usual; wat blijft u allemaal bespaart?

19 mei 2019 door Olaf van Oord

Business as usual: Geen techniek, geen gezeur?

ICT is onze passie, maar dit geldt vaak niet voor onze klanten. Dit is dan ook precies wat ons drijft: de klanten laten doen waar hun passie ligt. Zodat zij succesvol kunnen zijn in hun vakgebied.

ICT wordt regelmatig als kostenpost gezien waarbij het leverende bedrijf als leverancier gezien wordt. Wij zien onszelf als partner en dat is ook de manier hoe wij ons gedragen. Dit partnership manifesteert zich op allerlei manieren. Voor degene die dit leuk vinden een kleine blik in de spreekwoordelijke keuken.

We hebben eerder dit jaar een brandincident gehad in een van de datacenters waardoor er meerdere zones tijdelijk uitgevallen zijn. Een hectische nacht verder met een heel team dat in de weer is geweest konden onze klanten de volgende ochtend weer rustig verder werken en is de uiteindelijke impact minimaal geweest. In ieder geval voor onze klanten. Voor ons begon het feest daarna pas. Want één incident resulteert in meer dan genoeg werk:

Datacenter: we hebben de leverancier, het datacenter, aangesproken op hun verantwoordelijkheid, gesprekken gevoerd over de samenwerking en de toekomst daarvan, onderzoek uitgevoerd naar de mogelijkheden voor nieuwe zones en alternatieve datacenters benaderd. Op basis van deze onderzoeken uiteindelijk een keuze gemaakt om de betreffende zones te verplaatsen.

Technisch & ontwerp: de klanten kunnen weer werken, de omgeving is hersteld met dank aan de leverancier van het storagesysteem waarbij er preventief meer dan helft van de disken zijn vervangen. Voor ons geldt dit echter nog steeds als ‘beschadigde zone’ die vervangen moet worden. Technisch niet nodig maar preventief eerder afschrijven en een compleet nieuwe zone aangekocht. Logischerwijs brengt dit een aardige investering met zich mee.

Realisatie; na de besluitvorming over locatie en vervanging wordt de vervolgstap gevormd door het opbouwen van deze nieuwe zone. Het opbouwen kost aanzienlijk tijd, veel (nachtelijke) uren maar ook een hoop plezier want we mogen weer aan de slag met innovatieve technieken en nieuwste hardware.

Verder brengen; met vervanging komt ook verbetering. Snellere hardware, betere disken door de nieuwste technieken die we kunnen invoeren.

Dit en nog veel meer doen wij achter de schermen en willen wij onze klanten besparen. Alles-of-Niets-ICT betekent het compleet vertrouwen van je IT partner en dat moet je wel durven. Op basis van dit vertrouwen nemen wij in ieder geval verantwoordelijkheid om de beste keuzes te maken voor onze klanten.

Delen via

Altijd en overal Ongestoord en ongemerkt veilig werken

De beste ICT leveren, dat doen we niet alleen