Kantoor Oranje (15)

Een dag in het leven van Pierre

01 november 2017 door Pierre Tap

Het klinkt als een cliché, maar bij Proxsys is echt geen dag hetzelfde. Zo ben je geconcentreerd bezig de meldingen die op je naam staan te behandelen en zo is er een drukte vanjewelste omdat één van onze klanten plots zonder internet en telefonie zit. Tientallen mensen kunnen niets meer. Snel kunnen schakelen is dan een absolute must.

Elke dag begint met het doornemen van de verschillende mailboxen en het bekijken van de monitoring. Zijn er klanten die een voicemail hebben ingesproken? Zijn er storingen op bijvoorbeeld routers? Bijna 8 uur, tijd om je gereed te maken voor de eerste telefoontjes van klanten.

Net na 8:00uur belt een grote klant. In het CRM systeem dat zij gebruiken, is de volledige geschiedenis van gesprekken verdwenen. Een groot probleem voor de klant want het is een zeer belangrijk systeem voor hen. Direct het gesprek registreren en schakelen met collega’s. Zijn er vannacht updates geïnstalleerd? Wat zeggen de logboeken op de diverse servers? Zien we ergens een mogelijke oorzaak? Meerdere collega’s, met elk zijn of haar specialiteit, worden betrokken. Eén collega wordt vrijgemaakt voor dit probleem en komt erachter dat een externe partij een aanpassing heeft gedaan in een zogenaamde "style sheet". Een klein foutje, met grote impact. Gelukkig is het snel op te lossen.

Doordat collega’s de melding direct hebben opgepakt, kan ik mij weer richten op wat komen gaat. Hier zitten gebruikelijke vragen bij zoals het verstrekken van nieuwe wachtwoorden. Maar gelukkig ook even tijd om verder te gaan met het schrijven van een script voor een interne instructievideo. Gedurende de ochtend komen er nog verschillende verzoeken. Een bestand, dat per ongeluk is verwijderd, moet snel teruggehaald worden uit een back-up. Ai! Dan belt een zeer gespannen mevrouw op. Ze heeft per ongeluk wat water over haar laptop gemorst en nu reageert het toetsenboord niet meer goed en het touchpad is ook begonnen aan een eigen leven. Mijn taak haar eerst gerust te stellen. Het kan iedereen overkomen. Een kleine test wijst uit dat de laptop helaas onherstelbaar is aangetast door het water en dat vervanging noodzakelijk is.

12:00uur en tijd voor een gezamenlijke lunch. Elke dag verzorgt ‘Leo op het werk’ een voortreffelijke lunch voor het personeel. Zo tegen het einde van de maand is het altijd druk met de personele mutaties bij onze klanten. Medewerkers komen en gaan. Voor nieuwe medewerkers bij onze klanten zorgen wij ervoor dat alles gereed is voor gebruik. Niet eerst zelf printers toevoegen en mail instellen, nee dat hebben wij al voor ze gedaan. Zo begin je je eerste werkdag bij een nieuwe werkgever toch een stuk leuker. Ondertussen blijft de telefoon gaan. Iemand is zijn telefoon vergeten en kan nu niet meer inloggen omdat zijn werkgever een zogenaamde 2-weg authenticatie heeft laten instellen. Nadat ik een goedkeuring heb gekregen, schakel ik de 2-weg authenticatie gedurende de middag uit en kan de medewerker toch nog inloggen. Later kan hij op zoek gaan naar zijn telefoon. En voor je het door hebt is het al weer half vijf. Weer een dag voorbij. Nu maar weer aanschuiven in de file op weg naar huis en vanavond weer leren voor het volgende Microsoft examen.

Delen via

Altijd en overal Ongestoord en ongemerkt veilig werken

Proxsys werkt met deze partners