Wij gebruiken cookies . Akkoord
We are a team, not a desk

Wijsheid komt met de jaren..

27 juni 2017 door Olaf van Oord

Wat gebeurde er allemaal?

We willen efficiënt voor onze klanten werken. We introduceerden daarom ticketsystemen, we implementeerden procedures, en stelden formaliteiten op. Allemaal acties om de kwaliteit van de techniek die we bieden op het vereiste niveau te houden. Proxsys groeit. Dat betekent mensen aannemen. De juiste mensen. Ook een uitdaging op zich. Tussendoor ook nog even een nieuw pand inrichten en verhuizen. U raadt het al, ongemerkt verloren we de focus op wat we echt belangrijk vinden: klantbelang. Een doorn in ons oog. Tenslotte roepen we altijd: ‘We do business, not IT’.

Tijd voor een andere aanpak

In de periode dat we als team een stuk kleiner waren, leek het allemaal vanzelf te gaan. De lijnen waren kort, iedereen kende de klanten, we waren zeer flexibel. Juist dit was de basis dat klanten ons zo goed waarderen. En waar wij natuurlijk zeer trots op zijn. Groei mag hier nooit roet in het eten gooien. Daarom gaan we ons vanaf 1 juli dit jaar anders organiseren.

Zelfsturende teams

Niet de procedures, of tickets zijn het uitgangspunt. Klanten helpen met de beste producten en service is waar we voor staan. Zo zijn we ontstaan en dat zetten we voort. We willen ICT volgens de hoogste standaarden leveren. Waarbij alles op elkaar is afgestemd. Dat is onze belofte en willen we continu waarmaken. Om dit alles te realiseren gaan we werken met zelfsturende teams. Elk team bestaat uit ongeveer negen medewerkers. Binnen elk team zijn de gewenste competenties vertegenwoordigd: service, techniek en commercie. We zijn er van overtuigd dat we op deze manier onze klanten weer of nog beter leren kennen en goed kunnen inspelen op behoeftes.

Niet over één nacht ijs

U mag van mij aannemen dat we dit besluit niet zomaar hebben genomen. Er is lang nadenken, puzzelen en praten met klanten en collega’s aan vooraf gegaan. We gaan nooit zomaar over één nacht ijs. Ook niet met deze organisatieverandering. Het doel is helder. Alles is in stelling gebracht.

Mijn leermoment

We hebben ervan geleerd. Ik heb ervan geleerd. Streven naar een perfecte organisatie is mooi, maar een dergelijke focus kan je behoorlijk afleiden van waar je daadwerkelijk voor staat. Ooit zei iemand eens tegen mij: ‘Wijsheid komt met de jaren. Pas nu snap ik ‘m echt.

Zelf een keer ervaren?

Wilt u een kijkje in de keuken nemen. U bent van harte welkom. Onder het genot van een prima bak koffie leiden wij u graag rond in ons geheel nieuwe omgeving en vertellen we u persoonlijk wat we allemaal doen.

Delen via

Altijd en overal Ongestoord en ongemerkt veilig werken

Proxsys werkt met deze partners