Wij gebruiken cookies. Akkoord
Kantoor Oranje (14)

Hakwood

20 juli 2017

Als Proxsys al haar klanten vanaf ‘nul’ oplopend zou hebben genummerd, dan zou Hakwood een klantennummer onder de vijf hebben. Een early adopter dus van het Proxsys-gedachtengoed. Dat gedachtengoed was vanaf het prille begin van Proxsys al gestaafd op het principe dat ICT altijd klaar moet zijn voor de nabije toekomst. Net iets voorlopen, ook weer niet te ver, precies goed. ICT-technisch was Hakwood destijds nog niet zo ver: de ‘ICT’ bestond uit enkele computers, een server en een elektrische typemachine. En waarom niet? Met deze ‘beperkte middelen’ heeft de eerste generatie het familiebedrijf gebracht naar een prachtige basis voor de tweede generatie ‘Hakken’ in het bedrijf. Een bedrijf dat kantoor houdt in Nederland, Oostenrijk en in de Verenigde Staten. Met 130 medewerkers voorziet Hakwood het allerhoogste segment in veertig landen van topkwaliteit houten vloeren. Hakwood houdt van hout en dus is anno nu alle ijzer uit het serverhok verdwenen. Het cowboytje spelen is Hakwood ook allang ontstegen; deze Werkendammers tellen mee in de allerhoogste divisie van hun vakgebied. Het bedrijf is enorm gegroeid en de ICT moest mee. De early adopter heeft nu dito ICT.

Hakwood is nu dus helemaal bij de tijd wat ICT betreft. Conform het Proxsys-gedachtengoed loopt men in Werkendam zelfs iets voor op de collega’s in de markt. Niet voor het leuke, maar als bewuste keuze. De machines draaien heus wel door in het onmogelijke geval dat de ICT plat gaat. De output van de machines zou dan echter, old-skool, met de hand en een dikke viltstift ingeklaard moeten worden. Nog groter zou de impact voor marketing en sales zijn. De internationale verkopers van Hakwood hebben hun ‘way of life’ namelijk ingericht naar de mogelijkheden die Proxsys hen biedt. Nog niet zo heel lang geleden werd een klantbezoek in de avonduren voorbereid, vaak afgesloten met een printsessie van circa 90 minuten – je kon maar voorbereid zijn… Die voorbereiding doen de verkopers van Hakwood nu in het vliegtuig. In de trein. In de taxi. In de lobby. En het actuele antwoord op die ene vraag die net niet verwacht was, dat antwoord zit onder de knop. Overal en altijd. Happy at work in zijn meest pure vorm. Omdat Proxsys in de geest van haar grondleggers altijd mee groeit met haar klanten. En altijd net een paar stappen voor wil liggen. Een mooie prestatie, van die grondleggers. En ook van de early adopter. Van typemachine naar de cloud.

“Happy at work betekent voor mij als eigenaar en IT-verantwoordelijke: geen klachten van medewerkers over de IT. En als er vragen zijn een dienstverlener die rechtstreeks met de gebruiker de oplossing zoekt.”
- Robert Hak, Directeur -

Delen via

Altijd en overal Ongestoord en ongemerkt veilig werken

Proxsys werkt met deze partners