Wij gebruiken cookies . Akkoord
Oranje Kantoor (17)

Stichting Hulphond

09 maart 2017 door Paul van Gastel

Stichting Hulphond is een professionele organisatie, volledig gespecialiseerd in het opleiden van hulphonden. De getrainde honden worden kosteloos ter beschikking gesteld aan mensen met een motorische of auditieve functiebeperking of epilepsie. De opleiding van een hulphond begint met een ongeveer acht weken oude pup. De jonge pup wordt in eerste instantie bij een gastgezin geplaatst waar hij ongeveer 14 maanden verblijft als hij wordt opgeleid tot een hulphond. Na een aantal financieel zware jaren is in 2010 een nieuwe directie in dienst getreden die Stichting Hulphond naar een hoger en professioneler plan heeft gebracht. Met veel commerciële en marketing kracht is Stichting Hulphond toonaangevend binnen de goededoelenorganisaties en een voorbeeld voor veel commerciële bedrijven. Omdat de fondsenwerving steeds meer multimediaal wordt en de organisatie steeds mobieler en dynamischer is ICT een belangrijke succesfactor. Proxsys kwam met hen in contact vanwege hevige bandbreedteproblemen. Er was geen internetverbinding leverbaar die toereikend was, terwijl dit voor de fondsenwerving een enorme bottleneck was. Na een sponsorbijdrage vanuit Proxsys kon een glasvezelverbinding worden aangelegd en was er extreem snel internet beschikbaar. De volgende wens was een ICT omgeving die zowel op kantoor als voor alle ambulante medewerkers op hoog niveau lag.

Veel medewerkers zijn onderweg of op locatie bij cliënten en sponsoren en hebben daar alle dossierinformatie nodig. Tevens stelt de marketingafdeling met hun multimediale strategie zware eisen aan het netwerk. Omdat het geld nodig is voor het opleiden van hulphonden is men erg kritisch over de uitgaven. Ze zochten een schaap met 5 poten: hoge kwaliteit, state-of-the-art en tegen lage kosten. Happy at work biedt dat alles. Met de migratie naar Happy at work zijn veel wensen in vervulling gegaan: het opstellen en vormgeven van een ICT beleid, een betrouwbaar netwerk op kantoor, snel internet, goede telefonische bereikbaarheid, data altijd en overal beschikbaar, werken vanaf verschillende 'devices' zoals laptop en iPad, verzekerd zijn van betrouwbare backup, tijdelijk kunnen opschalen voor vrijwilligers en snelle response vanuit de helpdesk. Nu de basisbehoeften zijn ingevuld, is Stichting Hulphond klaar voor de volgende stap. Om hun informatiesystemen en telefonie-omgeving nog verder te optimaliseren voor fondsenwerving. Omdat informatie en klantgegevens te integreren zijn, kan de marketingmachine nog harder werken en beter renderen.

Delen via

Altijd en overal Ongestoord en ongemerkt veilig werken

Proxsys werkt met deze partners