Een schaalbare klantenservice voor Independer dankzij Proxsys telefoonlijnen

MKB+
400 medewerkers

Of je nu een zorgverzekering, autoverzekering, energiemaatschappij of overlijdensrisicoverzekering wil afsluiten: grote kans dat je eerst verschillende aanbieders vergelijkt op Independer. Independer helpt niet alleen met het vergelijken van verschillende soorten verzekeringen, ze helpen je ook bij het afsluiten en overstappen. Een schaalbare klantenservice met genoeg telefoonlijnen, is daarbij van cruciaal belang.

Thuiswerken
Door de komt van de coronacrisis, moesten de medewerkers van Independer in staat zijn om thuis te werken. Dat gold natuurlijk ook voor de klantenservice. Voor deze afdeling nam het telefoonverkeer tijdens de coronacrisis alleen maar toe, omdat veel mensen het thuiswerken als een gelegenheid gebruikten om hun zaken op orde te brengen. Daarmee werd wederom bevestigd dat de telefonie een van de levensader van de vergelijkingssite is.

In deze periode ontstonden echter kwaliteitsproblemen bij de oude telefonieleverancier. Daarom besloot Independer over te stappen naar de telefonieoplossing van Proxsys, die al bij Independer betrokken was als de back-up voorziening voor telefonie. Deze overstap kende vele voordelen voor Independer, juist omdat de schaalbare telefonieoplossing van Proxsys perfect aansluit bij een bedrijf dat verzekeringen afhandelt.

Decemberdrukte
De maanden november en december zijn voor zorgverzekeringsaanbieders vaak maanden van gigantische drukte. Tenslotte is dit het moment om over te stappen naar een nieuwe verzekeringsmaatschappij of wijzigingen aan te brengen in de huidige verzekering. Deze maanden betekenen ook voor Independer een grote toename van het in- en uitgaande telefoonverkeer.

Met de Cloud Telefonie oplossing die is geïmplementeerd, kunnen in deze drukke maanden de kanalen tot een grote hoeveelheid worden opgeschaald. Na deze drukke periode kan er in januari eenvoudig weer afgeschaald worden.

Soepele migratie
Bij deze migratie werd er natuurlijk op gelet dat de impact zo nihil mogelijk was. Daarom werd als eerste het uitgaande telefoonverkeer overgezet. Daarbij werd nauwkeurig bekeken welke telefoonnummers er in gebruik waren, hoeveel telefoonnummers het in totaal betrof en waar deze waren ondergebracht. Met het als eerste overzetten van het uitgaande telefoonverkeer, werd er een hoop vaart in het project gebracht. Uiteindelijk is de gehele migratie in minder dan een maand gerealiseerd.

Waarom Proxsys?
De reden dat Independer voor Proxsys koos, had te maken met de combinatie van diensten die Proxsys kon bieden, ten opzichte van con-collega’s.

  • De telefonie moest via een private glasvezellijn worden afgeleverd op twee geografisch verschillende punten in het netwerk
  • Er moesten twee verschillende SIP providers ontsloten kunnen worden zodat bij een calamiteit van de SIP provider via de secundaire SIP Provider kan worden gebeld
  • De koppeling tussen SIP provider > Proxsys > Independer diende volledig buiten het internet om te gaan
  • Expertise op alle deelgebieden zoals verbindingen, failover configuratie en SIP koppelingen
  • Flat-fee ‘ onbeperkt bellen’ wat voor een significante kosten besparing heeft gezorgt.
Hybrid-Cloud
CityTec

Een schaalbare klantenservice voor Independer dankzij Proxsys telefoonlijnen

Connectivity
MAAT

Een schaalbare klantenservice voor Independer dankzij Proxsys telefoonlijnen