Internationaal bereikbaar met de Cloud telefonie voor RED Transport en Logistics

MKB+
30 medewerkers

RED Transport en Logistics is een logistiek bedrijf gebaseerd in West-Afrika dat zich richt op het verschepen van olie, gas en producten uit de mijnindustrie. Het hoofdkantoor bevindt zich in Nederland maar er zijn tevens kantoorlocaties in Nigeria.

RED Transport maakte al gebruik van de telefonie van Proxsys. Deze oplossing was echter niet meer toereikend voor het toegenomen telefonieverkeer van dit internationale bedrijf. Daarom werd er een nieuwe telefonie-oplossing aangeboden die niet alleen zorgde voor een beter en makkelijker eigen beheer, maar ook voor een continue bereikbaarheid en kwaliteit van de verbindingen.

Vanuit RED Transport ontstond de vraag om een nieuwere, betere en makkelijker te beheren telefonie-oplossing. De hosted telefoniecentrale die RED Transport afnam, draaide op Cisco-technologie. Deze oplossing werd in het datacentrum opgenomen om voor alle klanten één passende telefonie-oplossing te kunnen bieden. Klanten konden deze dienst als een maanddienst afnemen en dit was ook het geval in de situatie van RED Transport. Deze technologie is echter technisch zeer ingewikkeld, waardoor wijzigingen over bijvoorbeeld openingstijden niet zonder slag of stoot aangepast konden worden. Daarnaast zorgde deze technologie vaak voor storingen op de verbinding omdat er in sommige gevallen slechts een lage bandbreedte beschikbaar was om over te bellen.

Vanuit dit punt kwam de vraag om een betere en vooral meer wendbare telefonie-oplossing, die vanuit Proxsys werd aangeboden in de ‘Cloud Telefonie’ technologie.

Telefonie via internet
De locatie in Rotterdam was als eerst aan de beurt voor de migratie, daarna volgden de internationale locaties. Hierbij werd de callflow overgenomen in de nieuwe telefooncentrale en werden er tevens nieuwe telefoontoestellen geïntroduceerd. De oude toestellen werden simpelweg omgeruild voor de nieuwe toestellen waarbij het logistieke vervoer van de oude en nieuwe toestellen door RED Transport zelf werd verzorgd.

Cloud Telefonie zorgt ervoor dat telefonie over het internet werkt. Dit werkt vanzelfsprekend over de hele wereld, waarmee de complexe bereikbaarheid tussen binnenlandse- en buitenlandse kantoren van RED Transport is opgelost. De medewerkers kunnen simpelweg hun toestel inpluggen op het internet en zijn daarmee in één klap bereikbaar.

Doordat iedere medewerker voorzien werd van een eigen intern nummer, werd niet alleen de beschikbaarheid veel beter, maar konden medewerkers te allen tijde, in elk land met een kantoorvestiging van RED Transport, makkelijk met elkaar telefoneren. Medewerkers konden nu het persoonlijke nummer van de medewerker te kiezen, ongeacht de vereiste landcode die eerst ingetoetst moest worden om bijvoorbeeld een kantoor in Angola of Nigeria te bereiken. Daarnaast kon in één oogopslag gezien worden of een medewerker aanwezig of afwezig was.

Betere functionaliteiten
Door de geïntegreerde telefonie werden er meerdere belangrijke callcenter functionaliteiten beschikbaar zoals een voicemail, een welkomstboodschap met een Interactive Voice Respons (IVR), keuzemenu, nummerweergave op mobiele toestellen en het doorschakelen van click to call. Medewerkers konden vanaf nu zien wie er belde wanneer een gesprek van een vast toestel naar hun mobiele toestel werd doorgeschakeld.

Ook thuiswerken werd dankzij het geïntegreerde telefoniesysteem een stuk eenvoudiger.

Het beheer van de telefooncentrale kon vanaf nu makkelijk door medewerkers van RED Transport uitgevoerd worden. Daarmee werd aan alle vragen vanuit RED Transport voldaan en werd de gehele telefonie van dit internationale bedrijf naar een hoger en gebruiksvriendelijker niveau getild.

Telefonie
RED

Internationaal bereikbaar met de Cloud telefonie voor RED Transport en Logistics

Connectivity
MAAT

Internationaal bereikbaar met de Cloud telefonie voor RED Transport en Logistics