onze-klanten-ik-ben-liever-bezig-met-data-van-klanten-dan-die-van-ons onze-klanten-mensen-moeten-meebewegen-maar-ict-ook onze-klanten-header-1 onze-klanten-header-2 onze-klanten-header-3 onze-klanten-header-4

Onze klanten

Proxsys heeft al meer dan 5.000 mensen Happy at work gemaakt. Aangezien wij rekenen met een bedrag per medewerker, is Proxsys de ideale ICT-partner voor zowel het midden- als het kleinbedrijf. En in dat segment mag Proxsys enkele Nederlandse pareltjes bedienen...

De klanten

quote ems

European Merchant Services (EMS)

Alweer tien jaar is ze. De liefdesbaby van twee giganten. In 2005 kwam EMS voort uit een samenwerkingsverband tussen het Amerikaanse First Data en het Nederlandse ICS. De Amerikanen waren en zijn internationaal leider op het gebied van e-commerce en betaaldiensten. De Nederlanders waren en zijn in eigen land marktleider wat betreft de uitgifte van creditcards. En met dergelijke DNA ligt de aard van een bedrijf behoorlijk voor de hand:

EMS is specialist als het gaat om transactieverwerking, betaaloplossingen voor het point-of-sale-segment en e-commerce-oplossingen. Inmiddels is het Amsterdamse bedrijf actief in 13 landen en verwerkt het 300 miljoen transacties per jaar. EMS groeide door naar volwassenheid en zo werd het tijd om geheel op eigen benen te staan. EMS moest los gaan opereren van ICS, in een eigen pand en op een eigen platform. Met dergelijke genen denk je daar als bedrijf dan niet al te lichtzinnig over: een zware consultant werd ingevlogen, een RFP werd uitgeschreven.

Een warme aanbeveling zorgde ervoor dat Proxsys op de short list kwam. En niet geheel schokkend (u leest immers een referentiekaart van Proxsys): de automatiseerder uit de polder mocht aan de slag voor de liefdesbaby van de twee giganten. Uiteraard omdat de techniek dik op orde is bij Proxsys.

Maar de doorslaggevende factor was op z’n Neder-Amerikaans ‘de cultural fit’. Beide bedrijven zaten in dezelfde groeistuip, waren bedrijfsmatig aan het puberen. Net als Proxsys was EMS ook snel gegroeid, net als Proxsys was EMS ook van het aanpakken – niet eindeloos vergaderen, maar gewoon doen. En als er dan een ISO-certificering moet komen (niet onlogisch bij een bedrijf met een dergelijke dienstverlening), dan zorgt Proxsys dat er een ISO-certificering is. Dan kan je het nog zo goed met elkaar vinden en dan kan alle papierhandel op orde zijn; als de dienstverlening niet op orde is, dan is de liefde snel over. Proxsys migreerde EMS in een weekend: vrijdag inpakken, maandagochtend draaide alles. Iedereen in de cloud, iedereen in een andere omgeving, iedereen een andere werkplek, iedereen een andere Windows- en Office-omgeving. Natuurlijk was er een klein dipje in de happiness curve. Maar het was een verrassend kort dipje.

De EMS-mensen waren opvallend snel gewend aan hun nieuwe virtuele omgeving. Aan thuiswerken en aan flexplekken. En zo groeit EMS gestaag door. Proxsys groeit gestaag mee. Recentelijk ging EMS over naar een compleet nieuwe datawarehouse-omgeving. Een SQL-cluster voor de verwerking van heel veel data. Big data. Proxsys tekende voor de virtualisatie en de OS-oplossing. Zo groeien twee vooraanstaande tech-bedrijven met elkaar op. Kleintjes worden groot.

quote van noordenne

Van Noordenne Accountants

Schijnbaar is het hét moment om eens goed na te denken over ICT: het moment dat duidelijk wordt dat de server zijn einde nadert. Bij Van Noordenne Accountants uit Gorinchem was dat niet anders. En als je dan een automatiseerder als klant hebt, die Happy at work predikt, dan is het voor een accountant een eenvoudige optelsom. Ook al is Happy at work in eerste instantie nog een gevleugelde, haast reclameachtige kreet; de belofte van een vast maandbedrag en de schaalbaarheid waren belangrijke drivers (over reclameachtig gesproken) voor Van Noordenne.

In 2010 werd begonnen aan de happiness curve en inmiddels bevinden de accountants zich ICT-technisch in een stabiele ‘state of happiness’…

quote janzing

Janzing Brink Schipperus advocaten | mediation

Dossierkennis is uiteraard cruciaal voor een advocaat. En wellicht ziet u dan een toga voor u, gebogen over een dik papieren dossier, in een dikke dossiermap, met op de achtergrond een grote dossierkast. En wellicht ziet u niet een advocaat op badslippers, op de camping, achter de laptop – toch gebeurt het. De advocaten van Janzing Brink Schipperus advocaten | mediation (JBS) hebben sinds februari 2014 hun kantoor en dus hun dossiers altijd bij de hand. De advocaten kunnen altijd en overal werken. Dat is niet alleen pure luxe, maar ook state of the art voor een modern, flexibel kantoor dat maximale service wil bieden aan de cliënt.

En soms is ICT zelfs een ‘winner’ in de rechtbank – want hoe fijn is het voor een juristom alle bestanden (via wifi of door het offline beschikbaar hebben van het dossier) snel te kunnen doorzoeken op dat éne cruciale bewijsstuk in plaats van – met het zweet op de rug – te bladeren door een hutkoffer met dossierstukken. Soms is beschikbaarheid net zo belangrijk als kennis…

quote hakwood

Hakwood

Als Proxsys al haar klanten vanaf ‘nul’ oplopend zou hebben genummerd, dan zou Hakwood een klantennummer onder de vijf hebben. Een early adopter dus van het Proxsys-gedachtengoed. Dat gedachtengoed was vanaf het prille begin van Proxsys al gestaafd op het principe dat ICT altijd klaar moet zijn voor de nabije toekomst. Net iets voorlopen, ook weer niet te ver, precies goed. ICT-technisch was Hakwood destijds nog niet zo ver: de ‘ICT’ bestond uit enkele computers, een server en een elektrische typemachine. En waarom niet? Met deze ‘beperkte middelen’ heeft de eerste generatie het familiebedrijf gebracht naar een prachtige basis voor de tweede generatie ‘Hakken’ in het bedrijf. Een bedrijf dat kantoor houdt in Nederland, Oostenrijk en in de Verenigde Staten. Met 130 medewerkers voorziet Hakwood het allerhoogste segment in veertig landen van topkwaliteit houten vloeren. Hakwood houdt van hout en dus is anno nu alle ijzer uit het serverhok verdwenen. Het cowboytje spelen is Hakwood ook allang ontstegen; deze Werkendammers tellen mee in de allerhoogste divisie van hun vakgebied. Het bedrijf is enorm gegroeid en de ICT moest mee. De early adopter heeft nu dito ICT.

Hakwood is nu dus helemaal bij de tijd wat ICT betreft. Conform het Proxsys-gedachtengoed loopt men in Werkendam zelfs iets voor op de collega’s in de markt. Niet voor het leuke, maar als bewuste keuze. De machines draaien heus wel door in het onmogelijke geval dat de ICT plat gaat. De output van de machines zou dan echter, old-skool, met de hand en een dikke viltstift ingeklaard moeten worden. Nog groter zou de impact voor marketing en sales zijn. De internationale verkopers van Hakwood hebben hun ‘way of life’ namelijk ingericht naar de mogelijkheden die Proxsys hen biedt. Nog niet zo heel lang geleden werd een klantbezoek in de avonduren voorbereid, vaak afgesloten met een printsessie van circa 90 minuten – je kon maar voorbereid zijn… Die voorbereiding doen de verkopers van Hakwood nu in het vliegtuig. In de trein. In de taxi. In de lobby. En het actuele antwoord op die ene vraag die net niet verwacht was, dat antwoord zit onder de knop. Overal en altijd. Happy at work in zijn meest pure vorm. Omdat Proxsys in de geest van haar grondleggers altijd mee groeit met haar klanten. En altijd net een paar stappen voor wil liggen. Een mooie prestatie, van die grondleggers. En ook van de early adopter. Van typemachine naar de cloud.

quote multiman

Multiman uitzendbureau

Stel: u heeft een bloeiend bedrijf in de uitzend- en payrollbranche. En stel: u trekt uw ICT-stekker eruit. Wat denkt u: een ramp? Voor Multiman in ieder geval wel. Zonder ICT is het een complete catastrofe. Uitzendwerk is mensenwerk. Communiceren met mensen, bijvoorbeeld via de mail, maar ook via de telefoon.

Multiman is een moderne HR organisatie en dus werkt men er niet meer met ‘old-skool’ papieren lijstjes. Zoals papieren lijstjes met telefoonnummers. Klinkt misschien simpel, maar als de ICT plat gaat bij Multiman, dan gaat het bedrijf plat.

Niemand kan online werken en na een uur (als het achterstallige opruimwerk ook is gedaan door het voltallige personeel) zijn de offline werkzaamheden uitgeput. Dan kies je als uitzendbureau dus voor zekerheid. Zekerheid door de beste techniek beschikbaar voor het MKB. Maar ook voor zekerheid door de beste vertaling van die techniek naar business. Want dat is evengoed mensenwerk: bits en bytes vertalen naar voordelen en dat helder en transparant uitleggen…

klanten met quote3

CIAG

Een schaalbare omgeving is wel zo handig met de snelle ontwikkelingen binnen de glasvezelmarkt. Glasvezel- of coaxkabel en datacommunicatie is een vak apart. Ontwikkelingen volgen elkaar namelijk steeds sneller op. CIAG uit Gorinchem is al jaren specialist op dit gebied en verzorgt proactief het gehele traject, van aanvraag tot oplevering. Door korte lijnen en servicegerichte dienstverlening wordt de marktpositie continu versterkt en blijft men tot op de dag van vandaag groeien. De huidige IT-omgeving was echter verouderd en groeide door de snelle ontwikkelingen uit zijn jasje. Licenties waren niet inzichtelijk, systemen liepen vol, functionaliteiten ontbraken; kortom het piepte en kraakte. Een verhuizing aan het einde van 2012 was een mooi moment om alles aan te pakken. CIAG zocht daartoe een stabiele IT-partner die alles van A tot Z kon invullen.

Proxsys voldeed met hun end-to-end filosofie aan de verwachtingen van CIAG en heeft CIAG gemigreerd naar Happy at work, inclusief online telefooncentrale. Zo kunnen de CIAG-medewerkers, waar ze ook zijn, snel acteren en hun omgeving online gebruiken. Alle locaties worden ontsloten met Proxsys-verbindingen. Happy at work maakte een einde aan de ad-hoc uitbreidingen en er hoeft niet meer te worden nagedacht of de omgeving voldoende schaalbaar is, welke licenties nodig zijn en of een applicatie nog wel kan worden toegevoegd. Kortom een omgeving die continuïteit biedt, klaar is voor de toekomst en meebeweegt met de organisatie. Met Happy at work small blijft de eerstelijnssupport bij de IT-medewerker van CIAG, die de CIAG-gebruiker ondersteunt en nauw samenwerkt met de servicedesk van Proxsys. Vanaf januari 2013 was CIAG weer klaar voor de toekomst, was de omgeving weer up-to-date en kunnen nieuwe en flexibele krachten snel worden ingezet.

klanten met quote5

Meurs HRM

Meurs HRM helpt organisaties ondernemerschap, verantwoordelijkheden en eigenaarschap terug te geven aan medewerkers, zonder continuïteit in gevaar te brengen. Met het oog op de toekomst heeft Meurs HRM besloten over te stappen naar een hosted oplossing. Hierbij zijn de lokale servers en IT-omgeving vervangen door Happy at work. Meurs HRM was op zoek naar een flexibele oplossing die schaalbaar is en meebeweegt met de organisatie. Juist omdat Meurs HRM naast eigen medewerkers ook gebruik maakt van veel flexibele arbeidskrachten. Hierbij is het van belang dat elke medewerker zijn of haar werk uit kan voeren, ongeacht de locatie en type werkplek.

De keuze voor Happy at work is vooral ingegeven door het totaalplaatje. Naast de hosted omgeving was Meurs HRM namelijk ook op zoek naar een partner die de lokale IT-omgeving kon beheren. Hiertoe heeft Proxsys het lokale netwerk vervangen en op een hoger beveiligingsniveau gebracht. Voor Meurs HRM heeft het project uiteindelijk geresulteerd in een stabiel en up-to-date netwerk, dat klaar is voor de toekomst. Flexibele krachten kunnen snel worden ingezet en nieuwe functionaliteiten kunnen eenvoudig worden toegevoegd. Bovendien heeft de IT-manager nu meer tijd over om zich te focussen op de dienstverlening en ontwikkeling van nieuwe producten binnen de organisatie.

klanten met quote4

Hulphond

Stichting Hulphond is een professionele organisatie, volledig gespecialiseerd in het opleiden van hulphonden. De getrainde honden worden kosteloos ter beschikking gesteld aan mensen met een motorische of auditieve functiebeperking of epilepsie. De opleiding van een hulphond begint met een ongeveer acht weken oude pup. De jonge pup wordt in eerste instantie bij een gastgezin geplaatst waar hij ongeveer 14 maanden verblijft als hij wordt opgeleid tot een hulphond. Na een aantal financieel zware jaren is in 2010 een nieuwe directie in dienst getreden die Stichting Hulphond naar een hoger en professioneler plan heeft gebracht. Met veel commerciële en marketing kracht is Stichting Hulphond toonaangevend binnen de goededoelenorganisaties en een voorbeeld voor veel commerciële bedrijven. Omdat de fondsenwerving steeds meer multimediaal wordt en de organisatie steeds mobieler en dynamischer is ICT een belangrijke succesfactor. Proxsys kwam met hen in contact vanwege hevige bandbreedteproblemen. Er was geen internetverbinding leverbaar die toereikend was, terwijl dit voor de fondsenwerving een enorme bottleneck was. Na een sponsorbijdrage vanuit Proxsys kon een glasvezelverbinding worden aangelegd en was er extreem snel internet beschikbaar. De volgende wens was een ICT omgeving die zowel op kantoor als voor alle ambulante medewerkers op hoog niveau lag.

Veel medewerkers zijn onderweg of op locatie bij cliënten en sponsoren en hebben daar alle dossierinformatie nodig. Tevens stelt de marketingafdeling met hun multimediale strategie zware eisen aan het netwerk. Omdat het geld nodig is voor het opleiden van hulphonden is men erg kritisch over de uitgaven. Ze zochten een schaap met 5 poten: hoge kwaliteit, state-of-the-art en tegen lage kosten. Happy at work biedt dat alles. Met de migratie naar Happy at work zijn veel wensen in vervulling gegaan: het opstellen en vormgeven van een ICT beleid, een betrouwbaar netwerk op kantoor, snel internet, goede telefonische bereikbaarheid, data altijd en overal beschikbaar, werken vanaf verschillende 'devices' zoals laptop en iPad, verzekerd zijn van betrouwbare backup, tijdelijk kunnen opschalen voor vrijwilligers en snelle response vanuit de helpdesk. Nu de basisbehoeften zijn ingevuld, is Stichting Hulphond klaar voor de volgende stap. Om hun informatiesystemen en telefonie-omgeving nog verder te optimaliseren voor fondsenwerving. Omdat informatie en klantgegevens te integreren zijn, kan de marketingmachine nog harder werken en beter renderen.

klanten met quote2

ZuidZorg

ZuidZorg is, zoals de naam al doet vermoeden, een aanbieder van zorg in het zuiden van het land. ZuidZorg heeft een divers klantenbestand: aanstaande ouders, kinderen en ouderen. Sinds jaar en dag stimuleert ZuidZorg gezondheid en zelfstandigheid in buurten, wijken en dorpen. Zij heeft te maken met een toenemende vraag naar zorg, bezuinigingen en stijgende kosten. Om deze ontwikkelingen het hoofd te bieden zet ZuidZorg in op samenwerking en innovatie. Dit uit zich onder andere in het gebruik van diverse ICT-middelen voor het leveren van zorg op afstand.

Samen met Proxsys heeft ZuidZorg ervoor gezorgd dat zij haar klanten sneller kan voorzien van de middelen die nodig zijn voor het leveren van zorg op afstand. Bovendien heeft Proxsys de totale ICT zo ingericht dat deze niet alleen sneller is, maar ook nog eens goedkoper. Inmiddels zijn meer dan 200 klanten van ZuidZorg aangesloten via een verbinding van Proxsys. Proxsys biedt de klanten van ZuidZorg een levertijd van slechts vier dagen; van aanvraag tot en met oplevering.

klanten met quote

PARK

PARK biedt toonaangevende bedrijven consultancy, coaching en opleidingen om een maximale waarde uit productontwerpen te halen. Hiernaast heeft PARK nog verschillende initiatieven opgezet waarbij zij met educatieprogramma’s marketeers op de hoogte brengen van de nieuwste ontwikkelingen op gebied van marketing en trends. PARK opereert vanuit twee locaties, één in Nederland en één in Duitsland. PARK werkt met een gemixte omgeving van Microsoft en Apple werkplekken. In 2008 was PARK een van de eerste klanten die gekozen heeft voor Happy at work. Belangrijke uitgangspunten voor de PARK waren: grotere e-mailcapaciteit, meer data-opslag, beter inzicht in de kosten en een vast bedrag per maand. Bovendien wilde PARK een snellere en betere synchronisatie tussen Hamburg en Noordeloos en de gebruikerservaring van de medewerkers verbeteren, ongeacht welke locatie ze werkzaam zijn.

Proxsys heeft de bestaande server als fileserver ingezet in Noordeloos. De verbindingen zijn geüpgraded in zowel Hamburg als Noordeloos, waarbij het internetverkeer over een snelle downloadverbinding gaat en de synchronisatie van de fileservers via een SDSL-verbinding loopt. Proxsys heeft het netwerk in Hamburg ook in beheer genomen en voorzien van infrastructuur en bekabeling. Ook in Hamburg is een server geplaatst om er voor te zorgen dat beide omgevingen één netwerk gingen vormen. Deze servers synchroniseren op de achtergrond de files met elkaar via het datacenter van Proxsys. Mocht één van de servers uitvallen dan neemt de server in het datacenter deze taak over. Hierdoor kunnen de medewerkers op beide locaties altijd doorwerken en is de up-time extreem hoog.