Johan Mos

"Toen ik de eerste keer bij Proxsys binnenkwam dacht ik ‘wauw, dit is een heel vet bedrijf."

“Ik werk sinds mijn vijftiende bij Proxsys toen ik op zoek ging naar een werk- leerplek. Toen ik voor het eerst bij Proxsys binnenkwam dacht ik ‘wauw, dit is een heel vet bedrijf’. We hadden toen al een strak kantoor maar het eerste dat me opviel waren de Cisco telefoons die op de bureaus stonden. Dat waren eigenlijk de eerste ip-telefoons, voice over ip, de revolutie van telefonie en dat stond al daar. Toen wist ik dat dit het bedrijf was waar ik zou willen werken. Na een maand ben ik in dienst getreden.”

De customer succes consultant

“De rol die ik nu vervul vind ik het allerleukste, om aan de klantzijde te staan en bezig te zijn met vernieuwingen en die mogen toepassen bij klanten. Het is mijn specialiteit om die technische en de menselijke kant aan te spreken. Ik vind het het aller belangrijkste dat de klant jou leert kennen en dat er een goede relatie ontstaat tussen de klant en jou als medewerker. Je moet goed met klanten kunnen communiceren dus je sociale vaardigheden zijn belangrijk. Je moet ook bereid zijn om je te verdiepen in een klant, weten wat er speelt. Maar je moet je ook constant blijven ontwikkelen richting de vernieuwingen die bijvoorbeeld Microsoft of onze netwerkleveranciers ons bieden. Het valt of staat bij dat je de klant en het portfolio van wat wij verkopen aan onze klanten van binnen en van buiten kent.”

“In ons functieprofiel staat dat wij bij de klant beter weten waar de koffieautomaat staat dan bij Proxsys. Je bent dus kind aan huis bij de klant.”

Favoriete klantcase van Johan Mos

MAAT

Werken met het oog op de toekomst

Voor MAAT werden remote desktop werkplekken gefaciliteerd waar MAAT inmiddels al ruim acht jaar gebruik van maakt. In de tussentijd zijn…

Lees meer over MAAT